zaterdag 5 november 2011

Knutseldagje

Hallo,

Het is alweer even geleden dat ik een berichtje heb geplaatst.
Ik ben er veel aan het werk, daardoor heb ik weinig tijd om te knutselen.
En als ik er dan al aan begin kan ik het vaak niet afmaken.
Maar vorige week vrijdag had ik een dagje vrij. Toen heb ik samen met mijn neefje en nichtje vogelhuisjes gemaakt. Ik moest nog 2 kraam cadeautjes hebben, en een vogelhuisje met een muziekdoosje erin leek me wel leuk.
De vogelhuisjes heb ik "nageschilderd" van de geboortekaartjes.
 

Ik ben erg trots op het resultaat.

Mijn neefje en nichtje hebben allebei een vogelhuisje beschilderd zonder muziekdoosje:
 


De vogelhuisjes heb ik kant en klaar gekocht.
Voor mijzelf heb ik de onderkanten er voorzichtig afgetikt met een hamer.
Daarna heb ik een gaatje gemaakt ik de onderkant waar het koord van de muziekdoosje doorheen moest.
Ik heb gezocht naar losse muziekdoosjes. Ik kon ze in eerste instantie niet vinden, maar ben op een gegeven moment gestopt met zoeken. Ik had namelijk een betere, en waarschijnlijk een goedkopere, oplossing: een knuffeltje van de HEMA kapotmaken en het muziekdoosje daaruit halen.
Aan het koordje heb ik zelf een kraal gemaakt zodat het bij de rest van het vogelhuisje past.

Zo, nu ga ik even een klein albumpje maken met de foto's van vorige week vrijdag om cadeau te geven aan mijn neefje en nichtje.

Groetjes,
Roxanne

Geen opmerkingen: